Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 13 april 2011

Oregelbunden vecka

Man vill ju alltid tro att gräset är grönare på andra sidan. Jag brukar till exempel tänka på hur skönt det vore att ha ett måndag till fredag jobb med kontorstider. Men efter att ha testat det under äldrevårdspraktiken så kom jag fram till att det här med oregelbundna arbetstider är rätt schysst. Det gör att man kan få sig en ledig dag mitt i veckan. Eller som nu, en ledig förmiddag innan det blir kvällsjobb. Jag har promenerat med Doris och ätit frukost. Nu blir det duschen och sen tänkte jag planera att nytt yogapass. Härligt!

Igår var jag på Umeå yogaskola på dropin yoga. Som vanligt en del ur Pawanmuktasana, något som jag brukar ha svårt för att göra hemma. Jag vet hur bra det är så jag måste jobba mycket med mitt tålamod där. Nu har jag världens träningsvärk i fötterna, en lite ovan känsla. Man måste älska yoga ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar