Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 9 december 2009

Syjunta

Igår var det dugga och nu känns det som om man kan ta det lite lugnare med pluggandet i alla fall. Det blev en allmänt effektiv dag igår och jag lyckades klämma in svininfluensavaccination. På kvällen var det pyssel och glögg hos Cecilia. Jag fortsatte på mina julklappar och drack en väldig massa glögg samt föråt mig på japanska snacks. Vi kom även fram till att vi ska dra igång en syjunta till våren, så varannan onsdag ska vi ses hemma hos någon och pyssla. Det ska bli jätteroligt, då kommer man verkligen att hålla igång handarbetandet.

I natt vaknade jag av att jag frös och hade feberfrossa, dags för vaccinbiverkningar alltså. Det märks att man har pluggat alldeles för intensivt när ens första tanke är "Åh nu har hypothalamus ändrat kroppens måltemperatur och jag får frossa för att kroppen vill få upp temperaturen till den nivån." I morse skulle vi iväg till veterinären, eller snoppdoktorn som vi brukar säga till katterna. Vi har lyckats städa bort vår ena kattbur så vi fick ta Sylvester i famnen. Så det var bara för mig att släpa mig upp och följa med. Efter att nästan ha hamnat i Röbäck när vi missade vår hållplats så fick vi ta en buss tillbaka igen och till slut hittade vi veterinären. 

Ikväll sätter jag mig på tåget söderut och panikpysslar lite tror jag bestämt. Jag hoppas att febern har gått över tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar