Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 31 december 2009

Snökula


Till min kära sambo tänkte jag göra en snökula i julklapp. Jag letade lite instruktioner på diverse bloggar och inhandlade en liten tomte samt någon ful plastblomsprydnad på Myrorna. Jag köpte även vit cernitlera och gjorde en snökulle som tomten skulle stå på, som efter bränning i ugnen klistrades fast i ett burklock. Se gärna till att burken håller tätt innan du klistrar i massa saker i den, det gjorde inte jag. Ett fatalt misstag. Nåväl, jag klistrade sen på min lilla trädkramartomte och fyllde burken med babyolja och glitter. Olja har en tendens läcka så täta gärna burken med ex silikon eller Karlssons klister. Jag upptäckte dock inte detta förrän det var försent och det är svårt att få klister att fästa på en oljig burk..

Så mina råd till er snökulemakare:
- Se till att burken håller tätt/täta när du har skruvat på locket men innan du vänder burken med locket neråt
- Använd storkornigt glitter, mitt var lite för fint och det snöar väldigt, väldigt långsamt runt tomten

Nåja det var ett roligt projekt i alla fall och även om vi aldrig kommer lyckas ta hem kulan till Umeå så tror jag att det var en uppskattad present. Tomten var ju söt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar