Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 20 december 2009

Huva till presskaffekanna

Nästa projekt måste bli en huva till vår presskaffekanna, jag är trött på att behöva värma andra kaffekoppen i mikron varje morgon. Jag har letat lite inspiration på internet men inte hittat mycket. Jag tänker tjockt bomullstyg, vadd och kardborreband så att man kan spänna huvan runt kannan men låta "presspinnen" sticka ut? Eller så kan man göra en i tehuvemodell, inte lika snyggt men kanske mer praktiskt då man slipper klä av kannan när man ska hälla upp kaffe utan bara lyfta på huven. Nåja, jag får se.

Idag firar jag och Jenny ett år så vi har precis ätit finfin middag och ska nu fortsätta kvällen med Irish coffee och Anna Ankas jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar