Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 14 december 2009

Snabbvisit i Skåne

Norrland - Skåne tur och retur på fyra dagar är lite maffigt och nu är jag helt slut. Men det var verkligen värt det. Jag tvekade länge på om jag skulle orka ta mig till Köpenhamn och klimatdemonstration men jag hade ångrat mig nu. Demonstrationen var den mäktigaste jag varit på, upp emot hundratusen människor som vill samma sak.  Vi dansade, ropade, sjöng och gick sju kilometer och det var väldigt peppande. 

När jag var nere i Skåne passade jag på att gå på Panduro både i Lund och Malmö. Jag njöt verkligen av att gå runt och pilla på alla pärlor, leror, garn, färger och glitter. Synd bara att det ska vara så himla dyrt, det är kanske tur att vi inte har någon här i Ume? Då hade jag varit ruinerad. Det blev en massa julklappspysslande både hemma och på tåget. Det är så mycket jag vill blogga om men det är nog bäst att hålla tyst till efter jul..

Ikväll ska vi hem till Emil och bygga pepparkakshus. Vi får se om vi lyckas toppa förra årets fantastiska bygge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar