Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 5 juli 2011

Abhyanga - egen massage

Abhyanga kommer från ayurvedan och är en egen-massage. Tanken är att man varje morgon innan dusch ska massera kroppen från huvudet och neråt med kroppsvarm sesamolja. Jag hade ingen sesamolja hemma men däremot en annan ayurvedisk massageolja så man tager vad man haver. Mitt trötta huvud och min lätt sega kropp tyckte detta var oehört trevligt. Detta borde jag försöka få in som rutin, kanske inte varje dag men några gånger i veckan i alla fall.

1 kommentar:

  1. Hittade din blogg och ville lämna ett spår efter mig. Jag har mitt hjärta i Indien:) Yoga och meditation är ett måste och ayurveda är väldigt intressant.

    Kram Lotta

    SvaraRadera