Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 28 juni 2011

Yogaprogram

Det här med att "tvingas" vara inne en hel dag och låta hennafärgningen verka visade sig vara väldigt bra. Jag har hunnit fundera och justera om mitt dagliga yogaprogram. Enligt yogiska traditioner är det bra att ha samma, regelbundna rutin varje dag och helst praktisera när man nyss klivit upp. Men om ens liv är oregelbundet kan det vara svårt att få in dessa rutiner. Som nu när jag jobbar, mina dagar ser ut på något av dessa fyra sätt:
- Dagjobb 6.45-15.30
- Kvällsjobb 13.30-21.30
- Nattjobb 21-07.00
- Ledig dag
Då fungerar det inte direkt att jag bestämmer mig för att ställa mig på min yogamatta samma tidpunkt varje dag. Så nu har jag gjort fyra olika program, anpassat efter dessa fyra olika dagar. Samma övningar varje dag men uppdelat olika på morgon, dag eller kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar