Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 16 juni 2011

Halv yoga

Igår var jag för andra gången i mitt liv på Bodybalance. Första gången var flera år sedan men jag minns att jag då kände mig irriterade på att så mycket asanas var hämtade från yogan men ingenting annat. Det kändes lite som halvdan, eller otillräcklig yoga. Lite samma känsla infann sig nu, men jag tyckte ändå om det. Jag hade ställt in mig på att det skulle bli träning och träning vart det. Fast jag kunde inte låta bli att småle åt att alla positioner hade roliga namn på engelska som "striking cobra pose". Les Mills, alltså de som står bakom till exempel Bodybalance och Bodypump, är roliga ibland, med kraven på att deras instruktörer ska vara någon sorts robotar istället för individer. På det här passet slapp i alla fall instruktören sjunga med i låtarna..

Imorgon bitti ska det bli morgonyoga på USM. Den här veckan ska jag ta mig upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar