Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 22 juni 2011

Klassisk yoga på USM

Nu är det spikat, i höst blir det klassisk yoga på USM! Jag har varit taggad länge och nu har en till instruktör med Satyananda yoga-bakgrund dykt upp så i höst kör vi. Visst har jag lärt ut klassisk yoga hela tiden, det är ju det jag kan och praktiserar själv, men går ändå att göra mer om deltagarna vet vad de har att vänta. Det är spännande att yogan utvecklas och växer även på gym. Att yoga på gym inte längre måste var väldigt fysisk, "power yoga" utan att det finns möjlighet för andra yogaformer att få fäste. Så nu väntar det och dessutom kurser via ABF så jag är redan riktigt taggad på yogahösten. Men just nu är det sommar och jag borde ta tag i "Sommaryoga i Broparken" och styra upp lite datum!

Fast först lite packande på Djurens Rätts kontor och sen ska jag få träffa finaste Malte som har varit i Sydafrika det senaste halvåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar