Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 2 september 2010

Starta-eget och brännboll

Efter mycket missförstånd och förvirring runt yogan är jag nu mer sugen än någonsin på att starta eget och på så sätt få sköta allt kring jobb själv. Men i höst vill jag nog fokusera på att bara lära ut och fokusera mycket mer på min egen träning. Jag har nu jobbat på yogalärare i ett år och under det här året har jag fått fokusera mycket på själva utlärandet. Att hitta in i min roll som lärare och hur jag vill lägga upp det. Så när jag hittat in i lärarrollen lite mer så känner jag nu att jag verkligen vill fokusera lite på mig själv också. Jag längtar till introduktionsveckan på Satyananda Yoga Sveriges lärarutbildning i slutet av september. En hel vecka på en retreatgård och bara få göra yoga. Det kommer nog att bli tufft men det ska bli fantastiskt skoj.

Vi har fått vår nya TV, satt upp hyllor och skruvat ihop IKEA-möbler och nu är här hur fint som helst här hemma. Förutom i klädkammaren, men det tar vi en annan dag.

Idag drog Djurens Rätt hösten igång för min del. Det var som vanligt peppande att träffa alla igen. Jag och Jenny blev även meddragna på brännboll på lördagförmiddag, vi får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar