Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 4 september 2010

Brännboll och pride

Jag tänkte att jag skulle hinna vila upp mig under helgen efter en lång vecka i skolan, undrar vad som hände med det. Igår var det uppstartskväll på USM och det var skoj att träffa andra som jobbar där. Efter det drog jag vidare till Döbelns park och mötte Jenny för att gå på Pride. Det var kallt som tusan och min öl värmde bara måttligt så efter att ha tittat på Mariette drog vi hem.

Imorse blev det tidig uppstigning för att spela brännboll med Djurens Rätt i Studentyran. Vi visade oss inte vara de bästa brännbollsspelarna på planen och första matchen blev en rejäl förlust. Men roligt hade vi och snyggast lagtröjor hade vi med! Sen övergav vi laget för att cykla ner till stan och Prideparaden. Det var stor uppslutning, fint väder, glada människor och bara en väldigt härlig parad.

Väl hemma var vi helt slut så kvällen fortsätter nog i soffan med lite öl, chips och film. Imorgon blir det jobb på fina Barn 4.

1 kommentar: