Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 15 maj 2011

Söndagsångest

Söndagsångesten har smugit sig på. Efter en helt fantastisk vecka på yogakursgården så hade det varit skönt med en lite mjukare övergång än att kastas rätt in i tentaplugghysteri och mässplanerande imorgon. I veckan har jag sovit, yogat, karma yogat (mest ogräsrensning och matlagning för min del) och sovit lite till i solen. Det har dels varit en väldigt välbehövlig resa bort från vardagen men det känns också som om jag har kommit djupare in i mitt yogautövande. Dessutom är det alltid en välbehövlig puff till sin egen praktik. Nu har dragit på mig en förkylning så det får väl bli att ta det lugnt med asanas men hålla igång men mina mantras, meditation och pranayama i veckan. Det är bara att ta några djupa andetag och försöka bibehålla det här inre lugnet som jag kämpat upp till en hyfsad nivå i veckan. Jag vet att det dalar för eller senare, men förhoppningen är väl att det i alla fall ska landa lite högre än förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar