Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 30 maj 2011

Nattjobbsyoga

Efter en natt på jobb och fyra timmars sömn är pluggmotivationen inte på topp. Jag drog med Jenny och Doris ut på promenad istället och tänkte att jag skulle bli lite piggare av det. Men det började blåsa som tusan och hällregna så vi gick snabbt in igen. Nu skiner solen och jag orkar inte gå ut en gång till. Det pågår en inre strid i mig just nu. Jag vet att lite solhälsningar och speciellt kapalabathi skulle göra mig så mycket piggare men samtidigt vill jag bara lägga mig ner här i soffan. Fast då somnar jag och jag vet med mig att jag inte mår bra när jag sover på dagen. Stora, världsliga problem här hemma alltså. Jag borde testa mig fram till ett yogaprogram jag kan göra när jag har jobbat natt, något som gör att man inte behöver gå runt och känna sig bakis och halvt illamående hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar