Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 6 maj 2011

Leif

Så var sista praktikdagen gjord. Det känns redan lite tomt. Jag ska påminna mig själv om det när jag sliter där i sommar.

Firar detta gör jag genom att ta Leif, som är en bil, till jobbet och få nya glasögon. Leif är lite tjurig ibland och precis när jag vad övertygad om att jag skulle behöva lämna Leif på sjukhusets parkering och gå hem började det regna. Men efter lite pillande så gick han med på att köra mig till Mads för att hämta Doris och sedan hela vägen hem. Män alltså.

Nu sitter jag i soffan med mina nya glasögon. Sist jag köpte glasögon på internet klippte jag glatt av plombering och satte på mig dom, för att upptäcka att styrkorna var helt knasiga. Men eftersom jag klippt plomberingen kunde jag inte skicka tillbaka dom. För att inte göra samma misstag igen går jag nu runt med glasögonen på och försöker känna in dem, med plomberingen hängandes ner på näsan. Den doppas ner i kaffekoppen varje gång jag tar en klunk, känns bra.

2 kommentarer:

  1. Hahaha. Män. :)
    Hahaha. Glasögonplombering i kaffekoppen. :)

    Jag kanske ska följa ditt exempel o köpa glasögon på nätet. Finns inte mycket att välja på, i önskvärd prisklass, på mitt synoptik. Får väl gå dit o be om ett recept. Vet inte vad jag har. :P Fast det kanske står på linsasken?

    SvaraRadera
  2. Jo glasögon på internet is the shit. Din styrka står ju på linsasken men för att kunna köpa glasögon måste man ha ett riktigt recept som man skickar in till dem. Men det kan man gå och be om!

    SvaraRadera