Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 30 maj 2012

Blodomlopp och bästa jobbet

Igår var det Blodomloppet, som jag någorlunda försökt träna inför. Jag har verkligen velat komma igång att löpträna, teoretiskt verkar det som någonting jag borde gilla. Och nu gör jag nog det! Vi sprang för Djurens Rätt och det var som vanligt ett härligt gäng som sprang och picknickade efteråt.

Imorgon är det en vecka kvar på utbildningen och sen är jag sjuksköterska på riktigt. Jag fick värsta jobbpeppen idag, trots en väldigt rörigt och stressig dag så kände jag hur roligt det var. Att jag sen har världens gulligaste och bästa kollegor gör ju det hela ännu bättre.

Så om en vecka börjar ett nytt liv, som en löpande sjuksköterska. Det kanske inte låter så dramatiskt, men det känns stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar