Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 20 mars 2012

Stelt men ljust

Dags för vardagen igen. Ledigheten avslutades med vinprovning igår på vinkursen vi läser på universitetet. Och jag för andra gången på fem dagar ha på mig andra kläder än underställ och skidtights, men är en ledig så. Igår blev dessutom mer klart kring mitt jobb efter examen och just nu känns allting väldigt ljust. Att jag kanske har kommit igång med lite träning igen känns också skönt. Fast nog är jag rätt så stel efter denna rivstart så idag blir det nog inget mer än cykelturer fram och tillbaka till praktiken.

Jag har tappat min meditation, igen. När allt är tungt och segt är det ofta sånt som ryker först tyvärr. Men nu får det vara nog, jag börjar nu med tio minuter om dagen. Lagom långt för att hinna hitta in i meditation men ändå lagom kort för att bli av.

1 kommentar:

  1. Skönt att jag inte är den enda som tappar bort meditationen. Har hållt på i evigheter och försökt få in en kort daglig meditation men upplever ett oerhört motstånd. Men när det blir av så känns det ju så bra!

    SvaraRadera