Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 11 mars 2012

Det finns hopp

Jobbhelgen är gjord och imorgon börjar sista praktiken på sjuksköterskeprogrammet. Det känns lite stort och lite tungt. Men efter att ha pratat med flera i klassen som känner precis samma trötthet och likgiltighet inför allt som har med skolan att göra den här terminen så känns det faktiskt lite bättre. Det är inte bara jag som är less och längtar efter att få bli klar. Och det är ju inte långt kvar nu, om fem veckor får jag börja gå inskolning på världens bästa jobb. Det finns hopp för tillvaron.

Nu ska jag dricka lite vin, kramas med frun och ladda inför en kort vecka på praktiken. För på onsdag kommer nämligen min kära mamma upp några dagar och då ska jag minsann vara ledig och istället ägna tiden åt skidåkning. Och kanske lite yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar