Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 8 januari 2010

Kitschbehov

Då var vi slutligen hemma, efter Skåne och Haparanda. Vi kom hem i natt efter en iskall bussresa från Haparanda. Tydligen klarade bussarna inte av 30 grader kallt. Så vi satt och huttrade under våra jackor med mössorna på. När vi sen kom hem hade allting i min necessär frusit, undra hur bra det är för linserna med frusen linsvätska? Katterna har stökat till hela lägenheten så idag ska vi städa, handla och förhoppningsvis kommer någon och köper vårt soffbord så vi kan få upp vårt nya och de andra IKEA-sakerna. 

Hela julen här har jag fantiserat om att göra om klädkammaren aka min syhörna. Vi var på Miss Juniversum i Malmö, en av mina favoritaffärer. Min kära sambo är inte särskilt kitschig alls av sig så jag tänkte ta ut mina kitchbehov i klädkammaren istället, med rosa draperi, ljusslingor och tygblommor. Men först ska det bli jobb hela helgen och tentaplugg hela nästa vecka innan jag orkar ta mig an några nya projekt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar