Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 14 januari 2010

"Gerillastickerskor" och "Craftivism"

Rubriken är citat från min senaste tillflykt från böckerna. Mina kära synördssystrar och bröder, jag har sent omsiders upptäckt SRs programserie Syjuntan. Om någon annan också har missat detta så finns alla avsnitt för avlyssning här. Syslöjd och feminism, manlighet, revolution, tröst och miljö. Helmysigt. Därför sitter jag nu och lyssnar på detta istället för att plugga anatomi. Men nu är jag riktigt trött på att sitta med näsan i böckerna.

Igår hade var det vårens första möte med Djurens rätt och det var väldigt peppande. Förhoppningsvis blir det att göra om 2008 års norrlänska mässuccé (i alla fall enligt oss) Vegovision. Annars blir det en väldigt yogisk vår då jag undervisar på Balettakademin tisdagar och torsdagar, har en klass tillsammans med Sofia på Träningsvärkstan på söndagar samt att vi är några stycken som ska dra igång en yogacirkel för alla yogis i Umeå så att vi kan lära oss mer och utvecklas. Idag invigde jag min nya eko-yogamatta, den har ett helt underbart grepp och känsla. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar