Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 29 februari 2012

Yogagemenskap

Mer yogasnack har det blivit idag på praktiken, härligt! Det är sånt som peppar och motiverar mig, jag inser att jag saknar några riktiga yogavänner. Det är som inte samma sak att prata yoga med någon som inte praktiserar, som att prata om en film med någon som inte har sett den. Även om yoga är högst individuellt tror jag det är viktigt med människor att känna samhörighet över yogan med också. Nu blev jag riktigt motiverad för att kliva upp imorgon bitti och meditera. De senaste dagarna med hundbesök har det inte blivit så mycket morgonrutiner, en dålig ursäkt men det blev så.

Jag har nyss skrivit en högst halvdan rapport och skickat in till skolan. Det är inte roligt att lämna in någonting jag inte känner mig nöjd med men samtidigt kan jag acceptera sånt på ett helt annat sätt nu för tiden. Allting måste inte vara perfekt, ibland är det okay, till och med bra, att bara göra precis det som krävs och inget mer. Men ändå, lite trist är det. Fast imorgon är det yoga igen och snart en väldigt efterlängtad helg. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar