Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 2 februari 2012

Att välja lycka

Jag funderade kring mina Facebook-vanor tidigare idag och kom fram till att de inte kan vara hälsosamma. Men som med allt så är det inte enbart negativt. Idag hade någon delat en artikel om en sjuksköterska som hade arbetat med vård i livets slut och skrivit boken The Top Five Regrets of the Dying om de saker människor ångrade mest på sin dödsbädd. Bland annat att de inte hade vågat leva livet så som de velat utan levt enligt andras förväntningar och att de inte hade tillåtit sig själva att vara lyckliga. Att många inte inser att lycka är ett val förrän i slutet av livet. Det verkar vara en spännande bok och jag känner tacksamhet gentemot yogan som får ena att fundera just över såna här saker. Förhoppningsvis kan en då förändra sitt liv i den riktning en vill, innan det är försent.

Yogan ikväll var helt underbar. Jag tackar min fina yogis som gjorde så att jag var tvungen att ta mig ut i kylan igen, när det gäller att värma upp sig inifrån och ut är yogan svårslagen för min del. Sen vinkade jag av frun som flyr kylan åker till Egypten en vecka och nu blir det definitivt en kväll i soffan för min del. En filt, lite TV och ett glas vin på får det bli. Imorgon väntar utbildningens sista tenta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar