Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 13 februari 2011

Spänning och äventyr

Är glad efter att ha fått sluta jobb tidigare. Kommer hem och tänker låsa upp dörren och minns i samma stund att jag gett min nyckel till kattvakts-Madeleine. Minns ungefär samtidigt att jag lämnade telefonen hemma imorse. Går några varv runt huset och funderar på om det vore möjligt att klättra upp på balkongen. Förkastar rätt snabbt idén. Sätter mig i grannhusets trapphus och inväntar Jenny. Men då effekten av alldeles för lite nattsömn börjar sätta in bestämmer jag mig för att ta saken i egna händer. Hittar efter lite letande en stege på vinden och lyckades klättra upp på balkongen. Skrämmer livet ur katterna men kommer in. Så kan det gå..

Om några timmar kliver vi på tåget (eller förmodligen bussen..) söderut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar