Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 9 februari 2011

Effektiva och ineffektiva dagar

Just nu kör jag varannandags-effektivitet. Igår gjorde jag ingenting. Jag klev upp tidigt, var på MB strax efter åtta (superhurtigt!) och har påbörjat, skrivit klart och skickat in min hemtenta. Vilket innebär, förutom ett kort seminarium på fredag, att jag är ledig tills 21 februari. Efter det for jag hem och åt lunch innan vi begav oss till Västerslätt för att titta på och beställa tapeter. Det är en djungel. Det slutade med att våra snåla, och kanske framför allt rationella sidor, tog över och vi bestämde oss för att måla alla väggar utom en vägg i sovrummet och en i yoga/mysrummet. Ibland är det skönt att vi ofta tänker precis i samma banor.

Nu har jag också hunnit med att med varma händer lämna över Djurens Rätt Umeås ekonomi till Daniel. Det ska bli så härligt att slippa. Nu håller jag på att marinera lite sojafiléer och dricker kaffe.

Så nu får vi väl se om morgondagen blir en ineffektiv dag, förmodligen då jag håller två yogapass och det känns som om man ägnar större delen av dagen till att cykla fram och tillbaka till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar