Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 10 februari 2011

Kids och disciplin

Dagens första yogapass avslutat, det sista med kidsen för den här gången. Men jag känner hur stel kroppen blir och hur fokuset inte riktigt är där när jag inte gör så mycket yoga själv. Det finns ingen plats för asanas och jag har inte disciplin nog än att slå mig ner på min meditationskudde i flyttröran. Det får bli en nystart när vi kommer till nya lägenheten, där jag kan gå in i ett rum, stänga dörren och bara vara ifred. Det är det bästa med att flytta, att få en chans att släppa på dåliga rutiner och komma in i nya, bättre.

Nu väntar jag på att Jenny kommer hem från ICA så att jag kan ta lite mellanmål innan nästa tur till USM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar