Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 4 oktober 2010

Inre lugn och yttre stress

I torsdags återvände jag till Umeå efter en fantastisk vecka i på ashram i Bollnäs. En vecka med yoga och allt vad det innebär med asanas, meditation, mantras, kirtan, bra mat och karma yoga. Eftersom det är en utbildning är det svårt att hålla mouna, tystnad, men vissa delar av dagen fick man stänga av all yttre kommunikation och bara fokusera inåt. Det är nästan det bästa med ashram-liv, att inte behöva ägna energi åt att kommunicera. Man inser hur mycket tid man då får över till sig själv. Denna yogalärarutbildning kommer att bli guld. Jag är mer pepp än någonsin på min egen träning och känner att jag har kommit igång bra här hemma. Mer om det en annan gång.

Knappt hann jag hem förrän jag var tillbaka på praktiken med stress, sjuklingar och antibiotikablandande. Som tur var var det en rätt lugn hel och nu har jag bara ett pass kvar imorgon innan jag är ledig en hel dag.

Jag funderar på om jag ska börja springa. Jag har aldrig egentligen tyckt om det, men nu ska jag ge det en chans. Styrketräning och gymmet känner jag mig inte motiverad för alls just nu så det är dags för något nytt. Kanske det här programmet till att börja med. Jag gillar att ha ett strukturerat upplägg som det sedan bara är att köra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar