Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 26 maj 2010

Återhämtning

Praktiken och Vegovision är över för den här gången. Nu känns det som om jag plötsligt har hur mycket ledig tid som helst, eller jag ha en 15 poängs tenta nästa vecka som jag knappt pluggat till alls men ändå. Snart är det sommar och jag är så redo. Om åtta dagar bär det av ner till Göteborg och sen vidare till Skåne. Väl hemma igen väntar bröllop i Haparanda och jobb på finaste Barn 4.

Det är fortfarande mycket pyssel med Vegovision kvar, göra kassaberättelse och få rätt på ekonomin. Utvärdering och allt praktiskt som måste fixas, som att vika t-shirts. Jag tror inte att folk som inte är ideellt engagerade förstår hur mycket jobb det är. Och heller inte vilken stor belöning det är att få genomföra något så fantastiskt bra som Vegovision blev. Vi hade den bästa arrangörsgruppen och det kommer kännas konstigt att inte ses nästan varje dag nå mer.. Men det ska bli arrangörsgrillning med en massa inbördes beundran och mat på söndag.

Jag frågade Jenny vad tusan folk lägger all sin tid på, de som inte är engagerade i en förening. Många tränar till exempel väldigt mycket. Om man ska jämföra vårt arbete under våren med träningen så har vi tränat för ett maraton, med mycket uppladdning på slutet. Under mässdagen var det som att springa loppet, jobbigt, stressigt men fruktansvärt kul. Nu måste vi återhämta oss ett tag innan vi ger oss på något stort projekt igen..

Idag står pluggning, IKSU, dietist-träff och sista mötet för terminen med vackraste Djurens Rätt. Vi ska äta mycket chips och klappa varandra på axlarna för allt bra vi gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar