Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 18 februari 2010

Skidor eller dator?

Hemtentan är inskickad och nu är det helg! Det firades idag med en tur till Intersport för att klämma lite på nya skidor. Just nu står jag i valet och kvalet mellan en ny dator och nya skidor. Jag är i ungefär samma sits när det gäller båda, jag har både dator och skidor men båda är gamla, slitna och går trögr. Just nu väger skidorna över eftersom skidor vill man ju ha medan det är säsong samt att de är mycket billigare än en ny Mac. Fast samtidigt, tänk en fin mac att redigera foton på och leka med. Jag har skrivit hemtenta på Jennys stationära monsterdator (den låter som ett monster) och jag börjar förstå charmen med stationära datorer. Dessutom har vi ju en liten pluttlaptop som man kan ta med sig om det krävs.

Nåja, det här är mitt största problem för tillfället så alltså är saker och ting rätt bra. I helgen kommer mamma upp och nästa vecka börjar en ny kurs, i farmakologi och läkemedelsräkning, som verkar skoj.

Nu ska vi spela Rockband och störa grannarna lite grann. Det är beroendeframkallande, mycket farligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar