Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 4 februari 2010

En duktig fru

Vilken hemmafrudag, eller ja lyxhemmafrudag. Min kära sambo är fortfarande lite krasslig har spenderat dagen i soffläge. Själv spenderade jag eftermiddagen i en bubbelpool på IKSU tillsammans med Madeleine. Sen blev det tofuinhandling i Tofuaffären, en cykeltur til ICA Maxi för att handla storpack kattsand, hem och diskade, lagade mat och bakade kolasnittar till min sjukling. Utöver att jag var hemma och vände vid lunchtid och lagade lunch åt henne också. Oj en sån bra fru jag kommer bli.. Jag är inne i en bakperiod, för någon dag sen blev det chokladsmulecupcakes, idag kolasnittar och nästa vecka ska tusan min gamla dröm om prinsess cupcakes besannas!

Imorgon blir det ommöblering av lägenheten samt storstädning. Kanske vi äntligen lyckas gå ut mer återvinningen som vi har skjutit upp i det oändliga? Men vi kan ju alltid skylla på att det har varit svinkallt och att stå utan vantar och sortera kartong från plast är ingen hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar