Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 12 augusti 2012

Kalenderkärlek

Långsamt långsamt börjar hoppet stiga för att jag ska lyckas komma in i en bra träningsrutin nu. Som idag när jag efter en natts dålig sömn, tidig uppgång och en dag på jobb ändå tog mig till IKSU utan att det ens kändes jobbigt. Fast jag har nog inget annat val, jag måste hitta lite energi på något sätt. För att stimulera höstpeppen som bubblar i mig ska jag köpa en fin kalender. Kalender i iPhonen är praktiskt på många sätt men det är inte hälften så mysigt som att få planera in saker i en riktig papperskalender. Så får det blir. Det är som en liten höjdpunkt varje år, att få köpa en ny kalender som inte är alldeles nerkladdad med måsten utan tom och redo att fyllas med nya saker. Som till slut blir måsten de också. Men det tänker jag inte på nu, nu tänker jag på vilken otroligt fin höst det här kommer att bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar