Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 13 augusti 2010

Tid och yoga

Det är snart dags att börja packa för vår roadtrip. Med i väskan måste absolut lite yogaböcker följa med så att jag kan planera höstens kurser som drar igång strax efter vi kommit hem. I september börjar jag också Satyananda Yoga Sveriges yogalärarutbildning och det är något jag verkligen ser framemot. Den startar med en tio dagars introduktion och sen är det några veckors träffar om året i två års tid och mycket självstudier. Jag ser fram emot att utvecklas i mitt eget utövande och även som lärare såklart. Yoga ger mig så mycket och jag längtar efter att få integrera det bättre med mitt vardagsliv. Med plugg, jobb, sambo, katter och en liten lägenhet är det en utmaning att varje dag hitta tid. När jag börjar jobba tidigt och stiger upp vid fem, då lyckas jag alltid finna tid och ro för yoga men så fort jag får sova lite längre så går det inte. Det är definitivt min största utmaning just nu och jag tror de gäller de flesta andra västerländska yogis också.

Två nätter kvar och sen semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar