Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 19 juli 2010

Vår nya vän Tzay

Idag var dagen då allting började fel. När jag kom ut i köket imorse fastnade jag nästan i det klibbiga golvet, tydligen hade vi inte moppat upp Oscars utspillda cola så bra som vi trodde. Så istället för morgonyoga blev det morgonmoppning. Väl på jobb blev det en hektisk dag, jag älskar att ha mycket att göra men jag blev samtidigt helt slut. Så när jag kom hem ville jag bara sätta mig på gräsmattan utanför med mitt kaffe. Men J tjatade ut mig på balkongen istället och vad hittar jag där om inte världens förmodligen finaste kattunge. Lite gos med lurvet var precis vad jag behövde efter min dag! Hen hade tydligen gått runt och jamat här på förmiddagen och verkat vilse så Jenny, Oscar och Felicia tog med honom upp till oss. Vi har försökt ringa det utsuddade numret på halsbandet utan att komma rätt. Nu har vi också satt upp lappar runt kvarteret och hoppas att någon ringer och saknar Tzay, som vi snabbt döpte katten till.

Dagen avslutades med äventyrslekplats och bad i Nydalasjön, eller ja jag och Jenny vilade mest på gräsmattan. En dag till på jobb och sen är jag ledig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar