Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 16 mars 2010

Jag är tillbaka

Det var länge sen det var någon aktivitet här. Jag har inte allt haft någon lust att blogga och har fått prata av mig på Twitter och Flickr. Just nu känns det som om jag vill att den här bloggen ska vara mest en slöjd och yogablogg, men jag får se hur det blir.

Idag hade jag min tisdagskurs i yoga. Det var tre veckor sen sist på grund av sjukdom och sportlov och jag har verkligen saknat det. Nu har jag äntligen bestämt mig för att börja på Satyananda Yoga Sveriges yogalärarutbildning i höst! Jag älskar de yogaklasser jag har och skulle gärna utvecklas mer som lärare och som utövare. För min del handlar det mycket om att få in mitt yogautövande i vardagen, det är min största utmaning. Samtidigt vill jag lära mig mer om den filosofiska, teoretiska delen av yoga. Hitills har jag bara skrapat på ytan. 

Annars kretsar livet just nu mycket runt skolan, jobb på Barn 4 och vegomässeplanerande. Så boka in den 22 maj för då blir det Umeå Vegomässa på Nolia kl 11-17!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar