Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 11 juli 2012

Sommarslö

Jag har en tendens att bli så ouppstyrd på sommaren, speciellt när jag jobbar natt och Jenny är ledig. Det blir så ingenting gjort. Jag äter sämre, håller ordning här hemma sämre, tränar sämre, yogar sämre, svarar på mail sämre och blir allmänt mycket slöare. Så ibland är det bra att någon kommer hit och tvingar en att bli uppstyrd, som idag när vi är barnvakt åt Signe. Då blir det rutiner, vi lagar riktigt lunch och får saker gjort istället för att ligga i soffan. Himla skönt och välbehövligt faktiskt. Nu väntar de två sista nattpassen och sen ska jag inte ha en sån här lång nattperiod på länge. Känns både bra och dåligt men det ska bli skönt att få jobba dag en stund. Kliva upp tidigt och somna tidigt, precis som jag vill ha det. Vi börjar dessutom komma ur vårt kaos här hemma, tvätta bort den stora tvätthögen och kör skräp till tippen. Och jag är snart ledig i nästan fyra dagar. Härligt härligt!

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg när jag jobbade på akuten och hade nattskifte, då var allting upp och ner och jag hade svårt att få ngt att funka. Tror att jag helt enkelt är en sån som inte SKA vara vaken på natten :)

    SvaraRadera
  2. Haha, det är nog så enkelt ja!

    SvaraRadera