Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 28 juni 2012

Sommarutflykter och P3 dokumentär

Vi har blivit med bil! Eller ja, vi hade en bil sedan innan. Men det är något helt annat med en bil som verkligen går att köra.. När jag bodde i Skåne hade jag ingen tanke på att jag skulle vilja ha någon bil. Men här uppe så har jag saknat det, det är svårare att åka och handla eller åka på utflykter .Inom Umeå finns det hyfsat med bussar men så fort en vill utanför så blir det väldigt svårt att åka kollektivt. Nu ser jag framemot många fina sommarutflykter!

Annars jobbar jag mest på och har börjat lyssna igenom P3 Dokumentärs arkiv, om sjukhusmorden i Malmö 1978, Vipeholmsexperimentet, Knutbymordet och en massa annat. Imorgon bitti efter jobb åker jag på snabbvisit till Malmö och iPhonen är laddad med fler bra dokumentärer. Kanske kan Skåne även bjuda på lite mer sol och värme?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar