Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 3 april 2012

Slutkörd

Jag känner så igen mig i det Camilla skriver, att sjukhusjobb kör slut på en och tar energi från yogan. För så är det verkligen här just nu, jag orkar inte yoga och morgonmeditationen blir av väldigt sporadiskt. Samtidigt intalar jag mig att det inte är heltidsjobb som är det jobbiga utan heltidspraktik. Det tar på krafterna att vara peppad, duktig och grön hela dagarna. Men nu är det snart påsk fina påsk och många lediga dagar tillsammans med fina familjen. Och kanske kommer lusten för yoga tillbaka och ger lite energi.

Även fast min egen praktik svajar just nu så är det alltid lika härligt att hålla yoga för andra. Det ger dessutom också väldigt mycket inre ro, energi och glädje, men på ett lite annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar