Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 17 mars 2011

Tofu och Doris

Dags att bli rödhårig igen. Jag testar en henna som jag köpte i Indien, jag minns inte riktigt att det brukade vara så här grönt och lukta så mycket bebisbajs. Att mina händer blev alldeles orange när jag kletade i det i håret vet jag inte om det är ett bra eller dåligt tecken..

Det går framåt med kidsen här hemma. Vi har införskaffat kompostgaller och delat upp lägenheten så att katterna har en halva i fred. Sakta med säkert har de gjort närmanden. Tofu och Sylvester mer försiktigt medan Doris vill ha kramkalas. Min hemmafru håller mig uppdaterad via sms under mina praktikdagar. Nu ligger Tofu här i vardagsrummet med oss och sover två meter från Doris. Jag har sällan känt mig så stolt. Sylvester kommer nog att behöva lite mer tid men det kommer att ge sig.

Imorgon bär det av till Haparanda. Det ska bli lite hyllor och garderober så att vi äntligen kan packa upp allt. Jag längtar mest efter att få klart yogarummet. När man kliver upp runt fem varje morgon så behöver jag mantras och lite solhälsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar