Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 13 mars 2011

Hund och katt

En vecka har vi nu bott i vår nya lägenhet. Jag stormtrivs. Flyttkaoset har börjat avta lite, nu behöver vi bara köpa lite bokhyllor och en garderob så att vi kan packa upp det sista. Det ska bli så skönt att få komma i ordning men samtidigt så stör inte lådorna ens i närheten av lika som i vår lilla lägenhet.

Imorgon väntar vecka nummer två på praktiken, äldreboendet Prästsjögården. Det kommer att bli en lång vecka. I helgen har jag jobbat natt och ikväll blir det till att vänta in Jenny som har varit i Stockholm för att hämta vårt senaste tillskott till familjen. Jag tror bestämt att hon ska få heta Rut. Rutan. Rutan-tutan. Rultan. Namn med många smeknamns-varianter är bäst. Jenny har skickat lite bilder under kvällen och jag är peppad på att få träffa lurvet. Pojkarna är helt utslagna efter en massa lek och bus idag så jag hoppas att de välkomnar henne någorlunda icke-våldsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar