Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 14 december 2010

Lucia och biblioteksmagasin

Igår försökte jag få Jenny och katterna att gå luciatåg för mig. Det ville de inte, så jag blev utan. Men lite firande blev det med glögg och hembakade lussekatter.

Idag har varit en sån där pluggdag som jag har ungefär en gång per år. Upp vid sju och iväg till skolan (i kylan!) för föreläsning om statistik. Sen ner till datorsalen och greja lite med våra artiklar och projektplan som vi ska göra till den här vetenskapskursen vi läser nu. Iväg till medicinska biblioteket för att leta gamla artiklar i magasinet, bara för att upptäcka att de gick att hitta på internet. Google är bäst. Göra en av två artikelgranskningar och sen hem för lite lunch. Nu har jag letat och läst vår andra och sista artikel vi behöver och tar kväll. Så här effektiv är jag aldrig någonsin.

Nu ska jag dra mig till min yogahörna, annars känd som hallen. Då Jenny plugga ifred och jag göra yoga ifred.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar