Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 9 november 2009

Välkomna hit

Jag har precis flyttat till en ny lägenhet och eftersom vi inte har någon ordning i klädkammaren än så är allting bara inslängt där. När vi har kommit i ordning tänker jag sätta upp en liten syhörna där inne och jag känner verkligen hur det kliar i fingrarna nu. Tills vi har kommit i ordning får jag ägna mig åt annat pysslande, som pärlplattor och stickning. Jag har länge försökt lära mig att sticka. Min farmor och jag hade ett bra utbyte när jag bodde i Skåne. Jag lärde henne datorer och hon lärde mig att sticka. Men hon lärde sig mycket snabbare än jag och jag kan fortfarande inte sticka särskilt väl. Det svåraste för mig var alltid att påbörja en ny stickning, men så hittade jag lite fina videos på knittinghelp.com, som den här. Nu ska jag fortsätta på en gammal stickning som en gammal kollektivkamrat lämnade när hon flyttade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar